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'Crystal Tools': Final Fantasy Engine Renamed, Supports Wii

SAN FRANCISCO -- 'Crystal Tools' is the new name of Square Enix's company-wide 3-D game development engine, and it'll support Wii.

At Game Developers Conference, Taku Murata, GM of Square Enix's research and development division, announced the new name and more details on the multiplatform development tools, originally called "White Engine."

Although "White Engine" was originally announced in 2006 as a PlayStation 3 game creation platform, it has since become multiplatform, including Xbox 360 and PC capabilities.

"Crystal Tools," Murata said, will also be used in the development of Square Enix's upcoming next-gen MMORPG.

Some of the "Crystal Tools" features will work on the Wii, Murata said, although "it's a secret." Well, it's certainly not a secret anymore.

Murata showed the assembled audience, comprised mostly of programmers, some screenshots of the tools. He showed a character model viewer and a cut-scene editor. The latter allows designers to craft real-time cinematic scenes using tools very much like Final Cut Pro or other movie editors.

Murata finished by showing a trailer of Final Fantasy XIII. Unfortunately for everyone expecting a giant info blowout or a real-time demonstration of the power of Crystal Tools, it was the same BLIZZRAD! pre-rendered footage from E3 2006.
Link
 
PSN-Name: ValeValentine
Original von America`s Most Wanted
'Crystal Tools': Final Fantasy Engine Renamed, Supports Wii

SAN FRANCISCO -- 'Crystal Tools' is the new name of Square Enix's company-wide 3-D game development engine, and it'll support Wii.

At Game Developers Conference, Taku Murata, GM of Square Enix's research and development division, announced the new name and more details on the multiplatform development tools, originally called "White Engine."

Although "White Engine" was originally announced in 2006 as a PlayStation 3 game creation platform, it has since become multiplatform, including Xbox 360 and PC capabilities.

"Crystal Tools," Murata said, will also be used in the development of Square Enix's upcoming next-gen MMORPG.

Some of the "Crystal Tools" features will work on the Wii, Murata said, although "it's a secret." Well, it's certainly not a secret anymore.

Murata showed the assembled audience, comprised mostly of programmers, some screenshots of the tools. He showed a character model viewer and a cut-scene editor. The latter allows designers to craft real-time cinematic scenes using tools very much like Final Cut Pro or other movie editors.

Murata finished by showing a trailer of Final Fantasy XIII. Unfortunately for everyone expecting a giant info blowout or a real-time demonstration of the power of Crystal Tools, it was the same BLIZZRAD! pre-rendered footage from E3 2006.
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Nachdem sogar irgendein Entwickler die U3 en für Wii benutzt, schockt mich was das angeht eh nichts mehr....Sollen lieber erstmal FF13 fertig stellen...

Ansich aber natürlich eine sehr gute sache....fraglich aber wofür sie dann die U3 en brauchen....
 
Tales-RPGs für Xbox 360/Wii 2008 in USA

Namco Bandai gibt bekannt, dass das Rollenspiel Tales of Versperia (Xbox 360) in diesem Jahr in den USA auf den Markt kommen wird.

Ebenso soll Tales of Symphonia: Dawn of the New World (Wii) 2008 in den USA veröffentlicht werden.

Quelle: Gamefront


Echt schäbig, dass die PS3 wieder ausgeschlossen wird. X(
 
Original von oldsnake87
Echt schäbig, dass die PS3 wieder ausgeschlossen wird. X(
Namco reagierte eigentlich nur auf die Marktsituation von vor ~ einem Jahr, bzw. der sich abzeichnenden Marksituation vor etwas längerer Zeit. Aber wie von AMW erwähnt, die PS3 wird nicht aussen vor bleiben (nur von Symphonia DotW sollte man wohl keinen Port erwarten...) und bei zukünftigen Entwicklungen wird man nur noch zwischen Wii und PS3 abwägen bzw. erstmal sehen wie erfolgreich die einzelnen Titel auf den unterschiedlichen Plattformen sind.
 
Die 360 hätte ich vielleicht nicht ganz vergessen sollen, wenn (lol) Tales of Vesperia in den USA ein Riesenhit wird wird man sicher bei Multientwicklungen bleiben. Geringer Aufwand - großer Ertrag, wie es relativ viele 3rd Parties machen.
 
PSN-Name: BUSHIDO_BLADE
Bioshock 2 schon in Arbeit?



























Ob die gezeigten Konzeptzeichnungen wirklich von Bioshock 2 stammen ist unklar.
So an sich gefallen mir die Setting irgendwie gut obwohl es nicht wirklich so zu Bioshock passt.
Ich bin jetzt schon gespannt auf den 2 Teil, den es wird defenitief einen Fortsetzung geben früher oder später… hoffentlich diesmal auch für PlayStation 3 :D
 
PSN-Name: BUSHIDO_BLADE
Original von Papa Justify
Original von BATTOSAI
Ob die gezeigten Konzeptzeichnungen wirklich von Bioshock 2 stammen ist unklar.
Nicht wirklich. Die Zeichnungen tragen ganz klar den Titel Bioshock 2.
Weil es nicht Offiziell bestätigt wurde hab ich es so hin geschrieben “Ob die gezeigten Konzeptzeichnungen wirklich von Bioshock 2 stammen ist unklar. “

Nun hat sich der Künstler zu Wort gemeldet und alle Gerüchte über seine Mitarbeit an BioShock 2 dementiert. Die Zeichnungen hat er im Rahmen eines Kurses gezeichnet, in dem es darum ging, Konzepte für den Nachfolger des persönlichen Lieblingsspiels zu erstellen.
 
Phil Harrison wird Präsident von Infogrames

04.03.08 - Phil Harrison, der ehemalige Präsident der Sony Worldwide Studios, ist der neue Präsident und Directeur Général Délégué (Deputy Managing Director) von Infogrames.

Harrison wird direkt an David Gardner, CEO von Infogrames, berichten und dem Aufsichtsrat beitreten.
CLICK (1up: 'Phil Harrison Appointed President of Infogrames')

Quelle: www.gamefront.de
 
Square Enix bemüht sich um den europäischen Markt!?

In the past Square Enix and other developers used to fight over the Japanese market, but that has changed. They now target the European and North American markets which far exceed the Japanese one, as Japanese games appeal to the Western regions more and more.

Square Enix used to translate their games and release them overseas after a couple of months, but that's about to change says Square Enix's president, Yoichi Wada: "We aim to make simultaneous releases a standart".

One example of the change we can see with The Last Remnant, which is Square Enix's first game that will have a simultaneous worldwide release. One can only hope Final Fantasy XIII will have a simultaneous release, too.


Viel Glück, ich drück die Daumen, toi toi toi!

http://www.forever-fantasy.net/modules.php?name=News&file=article&sid=1045&mode=&order=0&thold=0
 
Hier sind die Wertungen der aktuellen EDGE. Maximal werden 10 Punkte vergeben

Super Smash Bros. Brawl
Wii
9/10

Space Invaders Extreme
DS, PSP
8/10

Dark Mist
PS3 (PSN)
8/10

Lost Odyssey
Xbox 360
7/10

Rainbow Six Vegas 2
Xbox 360, PS3
7/10

God of War: Chains of Olympus
PSP
7/10

Professor Layton
DS
7/10

Sega Superstar Tennis
Xbox 360, PS3, Wii, Ps2, PSP, DS
7/10

Apollo Justice: Ace Attorney
DS
6/10

Condemned 2: Bloodshot
Xbox 360, PS3
5/10

Army of Two
Xbox 360, PS3
4/10

Lost: Das Spiel
Xbox 360, PS3
3/10
 
PSN-Name: BUSHIDO_BLADE
Tekken Dark Resurrection Kostenloses Update mit Neue Modes und DualShock 3 Support.

Hier die Liste mit den Änderungen:

# Pickup Match Mode: a mode where you continually face off in one-on-one matches without having to got through a matching room. You can set conditions to search for an opponent, then battle the same opponent repeatedly, or have the computer search for new opponents following each match.

# Dual Shock 3 rumble support

# You can now create and display names for rooms

# Adjustments to allotment of points when winning and losing battles

# "Flag" option added to room creation and searching, allowing you to create and search for rooms that have been flagged with specific conditions

# Players who are waiting for their turn to fight will be alerted via sound effects and rumble when the time has come.

# When Rank Match has been set to off, your win/loss is no longer recorded and you do not earn battle points.

Original von IGN
Das Update kommt am 18. März für die japanische Version, wann das Update aber für USA und Europa erscheinen soll ist noch nicht bekannt?
 
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PSN-Name: ehrich77
Spielt gerade: Taschenbillard, Fünf gegen Willi bis Willi kotzt
BioShock 2 bestätigt!

Laut aktuellem Finanzbericht von Take 2 wird BioShock 2 voraussichtlich im Herbst 2009 veröffentlicht.
Endlich ist's offiziell: BioShock 2 wird vom neu gegründeten Take 2-Studio Take 2 Marin entwickelt. Über zwei Millionen verkauften Kopien von BioShock rechtfertigen sicherlich einen Nachfolger, obwohl Take 2 im ersten Geschäftsquartal 2008 rote Zahlen geschrieben hat. Derzeit wird mit einer Fertigstellung und Veröffentlichung von BioShock 2 im Herbst 2009 gerechnet. Unbestätigten Gerüchten zufolge soll es sich aber nicht um einen "Nachfolger" im eigentlichen Sinne handeln, sondern um ein Prequel, dass Euch mehr über die Entstehung von Rapture erzählt. Zwar wechselt BioShock-Vater Ken Levine nicht von Boston an die Westküste, soll aber auch im zweiten BioShock involviert sein.
 
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