Tales of Berseria

systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems
Spielt gerade: verrückt
#84
Die müssten wohl von "Null" beginnen wenn sich was ändern soll.
Die Engine und Texturen funktionieren auch noch auf der PS3 und denke erst wenn die gestrichen wird können wir mehr erwarten.
Aber ist ja in JP häufiger etwas langsamer mit den Upgrades.
Spiele zb auch gerne die Hyperdimension Reihe und die werden mit dem nächsten Titel endlich richtig auf UE4 umsteigen, aber extrem viel besser sieht es dennoch vorerst mal nicht aus :ugly:
Dauert alles ein wenig länger bei denen :D

Wenns dann wenigstens ordentlich mit 60 fps läuft wäre mir das momentan ja noch egal....:/
Naja mal schauen^^
 
systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems
Spielt gerade: verrückt
#91
Jep, also mittlerweile hab ich es auch gelesen zumindest und es soll ziemlich "aufwendig" geändert worden sein.
Frage bleibt: Warum? :ugly:
Today a new trailer of Tales of Berseria got a new trailer today, showcasing a scene from the first half hour of the game with the English voice acting.

Watching the scene, it’s immediately apparent that it’s not like what we saw in the Japanese version of the game. If you don’t want to read or see any spoiler, don’t go on further, but this is probably a scene that you have seen in many promotional videos before.

The original scene involves a child being run through by a sword. It doesn’t show much detail due to the positioning against the red moon, but it’s definitely quite clear.

In the English version, the sword doesn’t physically touch the body of the kid, but it runs trough a seal, causing energy to kill the victim.

This isn’t simply a quick and dirty cut either, the scene has been fully redesigned from the ground up, and it’s actually longer in English, with 30 seconds of extra footage.

As a funny detail, the position in which the character falls at the end of the scene is also different, and in the English version it gives the wound in his stomach much more visibility. It also makes more sense with the body’s position shown in the previous camera angle.

While at the moment there is no further information on which markets this new scene will apply to (the trailer was released for the European market only), it appears that the development team took the chance to also correct some inconsistencies that appear in the original scene.

No specific announcement has been made by Bandai Namco yet, even if the reason for the decision probably lays in keeping the game within its current PEGI 16 rating.

Of course, that doesn’t change the fact that the scene has been changed from its original form, and that appears to conflict with what Producer Yasuhiro Fukaya said in an earlier interview with DualShockers.

“I believe that those who support the Tales series like to have exactly the same content as the Japanese version. We believe it’s ideal and the best option to bring exactly the same game experience and design to the western countries. I promise that Velvet is still Velvet in the western version.”
To be fair to Fukaya-san, at that time we were talking about Velvet’s outfits, even if his discourse appears to be on a more general point. That said, this kind of decision is normally taken well above a Producer’s level.

We reached out to Bandai Namco, to try and get more information on the reason behind the redesign of this scene, and on whether anything else will be changed. We’ll keep you posted if we learn anything relevant.

In the meanwhile, you can watch the two scenes compared in the video below.
http://www.dualshockers.com/2016/12...rs-redesigned-scene-toning-violence-spoilers/
 
PSN-Name: snickerz
Spielt gerade: Bloodborne, Dark Souls 2
#95
Das wirkt aber mal sehr düster für ein Tales of... Klar war die Story auch bisher, zumindest in den Teilen die ich gespielt habe, sehr ernst und wurde nur durch die Skits und eher belanglose Sequenzen aufgelockert aber Berseria geht da anscheinend nochmal ein ganzes Stück weiter.

Bin schon gespannt. Wenn nur die Trophies nicht immer so ätzend und auf 3+ Playthroughs ausgelegt wären...


Gesendet von iPhone mit Tapatalk
 
systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems
Spielt gerade: verrückt
#96
Glaube auch.
Habe von der Story zwar bisher nur die Auschnitte aus dem Tales of Zestiria X Anime gesehen, aber der Ton wirkte schon etwas anders.(Ok der egt Anime von Zesitiria wirkt auch düsterer als das Spiel selbst :D)
Trophäen sind da echt ätzend...hab bisher auch nur Hearts R Platin. Das ging recht gut. Bei den restlichen Games gab es immer etwas was mir zu nervig war.
 

Greek God

Dynamic Entry into Ark Blast
systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems
PSN-Name: Greek-God88
Spielt gerade: Cold Steel
#97
Besser wie das leere Blatt Sorey:ugly: Hab das Gefühl der hatte kaum nen Charakter gehabt.
Da ist die neue halbnackte Vamp Chick die nach Vergeltung strebt ne richtige Offenbarung ^^
 

Kazuma

Moderator
Team-Mitglied
#98
Was ein geiles Kampfsystem! :shock:
Dagegen ist Zestiria der reinste Kindergeburtstag.

Vorhin die Demo endlich mal angezockt. Hab beide Modis (Scenario & Battle) gespielt und grafisch wie eh und je schwach dafür kommen die Charaktere schon mal gut rüber und die Story hört sich soweit auch gut an.
Da allerdings so viel erscheint wird es erst im Sale geholt. Spätestens im Herbst/Winter werde ich zuschlagen müssen. :D

 

Greek God

Dynamic Entry into Ark Blast
systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems
PSN-Name: Greek-God88
Spielt gerade: Cold Steel
Ich warte auch :D Zestiria ist sehr schnell im Preis gefallen und so vollgestopft wie der Januar ist werden sicher ein paar Titel eben kürzer treten müssen.
Bzgl. Grafik Berseria ist zum Glück das letzte PS3 Tales of ! PS3 Version ist in Japan geblieben wieder.

[ame]https://www.youtube.com/watch?v=u3n6gyBrVZU[/ame]
 
Zuletzt editiert:
Top