Remote Play (PS4)

Planet

50% water, 50% air, the glass is always full!
PSN-Name: PlanetJumble
#21
Es ist leider so schlimm wie befürchtet! Man kann zwar tatsächlich den DualShock4 benutzen für Remote Play, aber dann muss man sich mit dem Controller auf einem anderen Account anmelden. Man kann also entweder nicht auf seinem Hauptaccount spielen oder man muss seine Vita jedes mal ummelden (was extrem umständlich ist). ~awman~

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=nBXdspljkno[/ame]
 

crysmopompas

I am a bot ¯\_(ツ)_/¯
systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems
Spielt gerade: GT7 | 60fps FTW
#29
Die Vita und der DS4 sind jeweils ein Controller. Es ist jetzt ähnlich der 360. Jeder Spieler hat genau einen Controller. Ich bin gespannt wie sie das mit Lenkrädern lösen, oder ob's da eine Ausnahme gibt.

Am naheliegendsten wäre es den DS4 mit der Vita koppeln zu können.
 

crysmopompas

I am a bot ¯\_(ツ)_/¯
systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems
Spielt gerade: GT7 | 60fps FTW
#33
Digital Foundry vs. Vita Remote Play
As we understand it, the image is downscaled from 1080p to 720p and downscaled again to 960x540 when it's displayed on the Vita screen (leaving a tiny four-pixel black border on the bottom of the screen). Sony's Shuhei Yoshida confirmed the encoding resolution for Vita TV, and we suspect it's the same for the standard handheld too.
Image quality generally looks pretty decent, but despite the resolution advantage, it's far from the high quality presentation we get from the Wii U - closer to the picture you tend to get from Nvidia Shield, but still not quite up to scratch. Vita Remote Play appears to run on a constricted level of bandwidth, and coupled with the limitations of the hardware h.264 encoder, high frequency detail is often smudged away in fast motion. Generally speaking, the faster and more detailed your game, the more likely the dreaded macroblocking is going to appear.
We can also confirm that Vita Remote Play does indeed run at 30fps
a world away from the beautiful, full 60Hz refresh of the Nintendo GamePad.
Resogun was smoothest of all in our testing, but on all other games we noted occasional frame-rate drops that introduce a small element of stutter to the otherwise smooth flow of gameplay. Also interesting is the amount of correction we had to do to the analysis - Remote Play has an interesting issue where small segments of any given image are displayed one frame ahead of the rest of the image. This confused our analysis tools, which recognised these frames as unique images when really they're not. The phenomenon is really difficult to spot by eye, but it adds a touch more to the slight judder issue.
while image quality and frame-rate matter, the more readily apparent issue is the size of Vita's screen - lining up shots in Killzone and Battlefield 4 proved extremely difficult because the targets were so small.
Looking across the breadth of our single measurements (not the averages) we found that at its absolute best, Vita Remote Play latency came in at around 90ms. At its nadir, we saw a single measurement - repeated several times over in the same session - of around 160ms. Add input lag on top of that and the experience you get compares poorly with the standard Dual Shock 4.
In terms of range, we tested up to ten metres with no further impact to performance, and we even ran the PS4 from another building via powerline ethernet adaptors hooked up to the router, with much the same response.
One interesting result we did find from our testing is that if you disregard the Vita display and simply use the handheld as another controller for local gameplay, viewing on the HDTV directly attached to the PS4, the net result is that latency in this scenario isn't that bad at all. It's not quite up to Dual Shock 4 standards, but yes - you can use Vita just like a local controller and it works quite nicely in both router and direct connection modes. This indicates to us that the encoding/transmission part of the pipeline is perhaps where the hold-ups are occurring.
 
Zuletzt editiert:
#34
Ich habe gestern meinen LTE Vertrag bekommen. Da kann mir eine Idee.
Wie wäre es mit dem Handy einen Wlan Hotspot zu machen, die PS Vita damit zu verbinden und dann Remote Play zu starten.
Und siehe da, ich konnte wirklich komplett ohne Probleme FIFA 14 spielen. :o Beeindruckend.
Kann man eigentlich mit der 3G Vita auch Remote Play starten?
 
PSN-Name: Focal-Boy
Spielt gerade: Lego Marvel, bald GTA5 auf PS4
#35
...funktioniert alles bestens...ich bin zufrieden... ;)

Doch kann ich meine PS4 nicht aus dem Standby-Modus mit der Vita "aufwecken"...
Geht das überhaupt? Oder muss ich jedesmal die PS4 vorher einschalten und mich mit dem Hauptaccount einloggen?

Wenn ich meine Wohnung verlasse und von unterwegs "Remoten" möchte, muss ich also die PS4 angeschaltet lassen (das wäre etwas blöd...)
Das hab ich aus einem anderen WLAN auch nicht geschafft.

Nur mit der PS4 direkt Zuhause.

Vielleicht muss man beim Router noch irgendwas umstellen, aber eigentlich sollte das bei beiden richtig sein.
 
#36
One interesting result we did find from our testing is that if you disregard the Vita display and simply use the handheld as another controller for local gameplay, viewing on the HDTV directly attached to the PS4, the net result is that latency in this scenario isn't that bad at all. It's not quite up to Dual Shock 4 standards, but yes - you can use Vita just like a local controller and it works quite nicely in both router and direct connection modes. This indicates to us that the encoding/transmission part of the pipeline is perhaps where the hold-ups are occurring.
Über einen Router oder das Internet wird es nicht viel besser gehen. Was es braucht ist einen Performance Modus für Direct Wi-Fi Verbindungen, vorausgesetzt der AMD Encoder unterstützt 60 fps...
 
systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems
PSN-Name: Boom_und_weg_
Spielt gerade: Aliens Fireteam
#39
Das heißt also unter dem Strich, ich kann mit der Vita von unterwegs in einem fremden WLAN Netz meine PS 4 zu Hause die im Bereitschaft Modus steht, nicht aktivieren und spielen. Mir ist es jedenfalls nicht gelungen.
 
systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems
Spielt gerade: verrückt
#40
man muss wohl erst den port 'forwarden'.
Müsste man nur wissen über welchen die Vita sendet.
Ohne Einstellung weiß der Router ja nicht wohin damit.
Viele WoL-Applikationen nutzen port 7 oder 9, damit könnte man es vllt probieren.
 
Top