Dissidia Final Fantasy NT

Andy

Moderator
Team-Mitglied
PSN-Name: Andy1985
Das Kampfsystem an sich ist nicht schlecht.
Da man ja auf einen 3vs3 Modus wechseln wollte, gehen verschiedene Dinge halt nicht mehr.
Mit den Assists und Espers hatte man auf der PSP mehr taktische Möglichkeiten.
Auch das man nur einen HP Angriff hat nervt :/
Gut, so braucht man sich im wilden Treiben nur auf einen bestimmten Gegenangriff einstellen. Kampftechnisch macht das schon Sinn.
Dennoch, was nutzt ein gutes Kampfsystem wenn der Rest nicht dazu passt.
Optik und Akustik gibt es nichts zu bemängeln. Die sind TOP! Die Präsentation nicht. MEnüs wirken lieblos und das HUD ist eine Katastrophe.
Der Singleplayer ist ein schnelles Trost Pflaster, damit man sagen kann es gibt ihn.
Die Extras zum Freischalten ein Witz!

In einer Zeit, wo sich Prügler mehr als Schwer tun, muss man aus der Menge herausstechen. Capcom dachte bei SFV das der Name reicht und man einfach nachträglich den Rest auf den Markt bringt. Schwerer Fehler!

Wenn SE jammert das Spiel ist ein Flop, dürfen sie sich nicht wundern. Man hätte schon längst auf die Fans drauf eingehen sollen. Naja...
 
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[ame]https://www.youtube.com/watch?v=QwyBI0KjENk[/ame]

Gute Wahl :okay: sollte mehr Brawler geben. Naja vllt kommt ja noch Prishe.
Jetzt haben wir auch 2 Chars bei XII, nun fehlt noch XI, XIII, XIV, XV, Tactics und Type-0.
Also wenns wirklich erstmal Villains werden, dann wäre bei
XI Shadow Lord schon ziemlich Cool.
XIII Caius oder Cid,
XIV keine Ahnung, da ist irgendwie bei mir keiner wirklich hängen geblieben.
XV Ardyn, oder am liebsten natürlich Aranea :D
Tactics Ultima und
Type-0 Gala oder Nimbus.
 
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[ame]https://www.youtube.com/watch?v=vi0tyBlMEIA[/ame]

Problem hier ist dann nur, dass der "Leak" wohl stimmt und mich dann die nächsten 3 Chars mal so garnicht interessieren:

  • Vayne (FF12)
  • Locke (FF6)
  • Rinoa (FF8 )
  • Yuna (FF10)
  • Kam'lanaut (FF11)
  • Snow (LRXIII)
 
Zuletzt editiert:
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[MEGATHREAD] July 17-19's datamine
Characters
Through this datamine placeholders for 13 characters, that weren't the original 28, were discovered:

Character AI name Manikin
Gilgamesh (V) Unknown Unknown
Locke (VI) Unknown Unknown
Tifa (VII) Unknown Unknown
Zack (VII) Unknown Unknown
Rinoa (VIII) Unknown Unknown
Laguna (VIII) Unknown Unknown
Vivi (IX) Unknown Unknown
Yuna (X) Unknown Unknown
Kam'lanaut (XI) Nameless Sovereign Archduke of Antiquity
Prishe (XI) Unknown Unknown
Vayne (XII) Nameless Consul Ersatz Dynast
Gabranth (XII) Unknown Unknown
Snow (XIII) Nameless Patron Evanescent Guardian
Modes
Surprisingly, Battle of the Gods from Dissidia Arcade (yes, that mode that NEVER was going to be added to NT) is fully translated, there are actually accomplishments about it. Also, its official English name is Valiant Strike. Materia's Emblem |Spiritus's Emblem |Team Materia banner |Team Spiritus banner |Summon Emblem

There's a scrapped Gallery mode in the data, there is no info about how it was meant to look like.
etc.
Einiges Gutes und einiges nicht so Gutes dabei, aber bin mal gespannt was dabei rumkommt. NT wird ja eh Stiefmütterlich behandelt.

Zwar zocke ich es immernoch täglich, aber bin zunehmend genervter von der Tatsache, dass es bei einer recht "kleinen" Userbase bei 3v3 und P2P doch echt häufig zu laggy Matches kommt. Als Squall "Main" hat man da die schlechtesten Karten von Allen leider (dadurch dass bei ihm alles auf Timing ankommt).
Da sehe ich ja noch ein, dass die da nicht viel dran ändern können, ausser dedizierte Server einzurichten (oder min. Bandbreite wie zb Uncharted das macht/Wifi sperren), aber dass dann auch noch Content gesperrt wird, den man nur freischalten kann indem man Arcade zockt (Musik und Titel) und generell Updates unnötigerweise mindestens einen Monat hinter AC hängen, da fehlt mir jegliches Verständniss für :-/

Aber am Ende vom Tag sehe ich wieder die Op/Ed Sequenz und alles ist vergessen :ugly:
[ame]https://www.youtube.com/watch?v=NJKfcY_V8wM[/ame]
 
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In paar Tagen ist es soweit, dann werden auch wir Plebstation 4 Spieler mit Rinoa gesegnet werden.
Inkl. u.A. einer neuen Map
[ame]https://www.youtube.com/watch?v=OriHaRsGsVI[/ame]
Rinoa DLC

  • Rinoa Base DLC
  • 2nd Form DLC
  • 4th Weapon DLC

New Stage

  • Academia Fountain Courtyard from FF Type 0

Story Mode

  • Scene with Terra, Lightning, and Y’shtola
  • Scene with Kain, Cloud, and Noctis

Updates from the 2 previous streams

(I will make a post later this week with what all these are)

Customize Menu

  • In the Character Customize menu, can now see how many points you have for your current rank, and how many you need to rank up or down

Ranked Match (Party)

  • The cursor defaults to the “Ready” option on the Party Matchmaking screen
  • When choosing the mode from the Mode Selection screen, it default to the “Invite Friends” option
Custom Match

  • Can choose AI level when creating a lobby

Gauntlet Mode

  • Can choose “Give Up” from pause menu to immediately go to the result screen to get the points you have earned so far without having to choose "Return to Trial Selection" or "Return to Mode Selection" and losing all your points
  • Rinoa added as an enemy

Options

  • Can change Summon button from touchpad to L1+R1

Aber dadurch, dass KOnsolenspieler eh schon Stiefmütterlich behandelt werden hab ich keine Ahnung welche genauen Parts der AC Updates da noch mit drinnen stecken. Denke mal auf alle Fälle noch das Lightning und Terra Rework.

Als mal schauen ob wir die nächstes Reworks (Firrion und Squall) noch vor dem nächsten Char bei AC bekommen, wage es aber zu bezweifeln, da...ach kA kack KT/TN halt.

Ebenso die neue Map, die ist auch ziemlich cool
[ame]https://www.youtube.com/watch?v=ovphMP7wE5k[/ame]
wobei die eh erst für Ende Oktober(!) auf Konsole kommen soll ( ~jackieeeee~)


Ich wünschte ich hätte nicht so viel Spaß mit dem Spiel ^^;
 

Kazuma

Moderator
Team-Mitglied
Hatte mich damals sehr gefreut, als die Ankündigung kam, das Dissidia endlich für die PS4 erscheint und diesmal kein Handheld Titel wird, wie der Vorgänger. Nach der Beta war ich aber enttäuscht gewesen. Das lag nicht an den Charakteren oder dem Umfang, sondern ich war mit dem Gameplay überfordert. War für mich nicht wirklich einsteigerfreundlich und das ist es nach wie vor nicht. Da bin ich beim Vorgänger besser mit klar gekommen.

Der gute BlackGhostrider suchtet das ja seit Release förmlich und da ich gesehen habe, das es dass Spiel mittlerweile recht günstig gibt, habe ich zugeschlagen mit dem Wissen, das ich mit Black nen sehr sehr guten Mentor an meiner Seite habe. Da kann nichts schiefgehen. :D

Spiel geordert und allein am Wochenende und mit gestern ca. 22Std ins Spiel investiert. Wenn ich sage, das es diesmal gezündet hat, ist das noch untertrieben. :D

Aber wirklich drin im Spiel bin ich immer noch nicht, weil es vieles gibt was man wissen muss, das Timing gut beherrschen sollte, auch zu wissen, was die verschiedenen Charaktere alles drauf haben usw. Alles in allem, wer auch von der Beta enttäuscht war, sollte ggf. einen zweiten Blick drauf werfen. Es wurde einiges auch nachgeliefert und es ist jetzt in einem besseren Zustand als zu Release. Und der Support sieht, sowohl auf Seiten der Spieler als auch der Entwickler gut aus. Im Matchmaking kommen regelmäßig Spiele zustande, in denen es von Bronze bis hin zu Kristall sämtliche Spieler unterwegs sind. Rank Modus motiviert auch mit einem Freund bzw. Team zu spielen, weil es dann sein ganzes Potenzial entfaltet. Was Brawler an geht, führt auf der PS4 kein Weg an Dissidia vorbei. Auch gibts viel Extra Content wie Soundtracks aus sämtlichen FF Spielen, Kostüme, Avatare und verschiedene Sprüche usw.

Story Modus ist quasi nur Beiwerk und besteht aus wenigen Kämpfen und vielen kleinen Zwischensequenzen, die hübsch ausschauen. Da hätte man sicher deutlich mehr machen können, vielleicht auch sogar müssen. Allerdings ist das ein Punkt der mich weniger stört, weil letztendlich der Multiplayer das Herz des Spieles ist. Und das macht ungemein viel Spaß.

Intro lasse ich auch immer laufen, sehr geiles Ding. Vorallem das Ende gefällt mir sehr gut: :sabber::sabber::sabber:

[ame]https://twitter.com/Heatgamer/status/1031905599485661187[/ame]
 
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DISSIDIA FINAL FANTASY NT October 18th Patch Notes

Kam’lanaut from FINAL FANTASY XI joins the fray! He deftly wields a sword that deals elemental damage and grows stronger upon a successful hit. He can also utilize the power of Esoteric Region to manifest an arcane area that debilitates the unfortunate souls who step into it. New titles are also available.

Kam’lanaut Starter Pack

Price: $5.99 / €5,99 / £4.99 This allows you to use Kam’lanaut and equip him with the following items.

  • Descendant of the Zilart I (Appearance)
  • Descendant of the Zilart II (Appearance)
  • Descendant of the Zilart III (Appearance)
  • Sublime Estoc (Weapon)
  • Winged Degen (Weapon)
  • Delkfutt Galatyn (Weapon)
  • Special Chat Messages
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Archduke of Jeuno Appearance Set for Kam’lanaut

Price: $2.99 / €2,99 / £2.49

This allows Kam’lanaut to equip the following appearances.

  • Archduke of Jeuno I
  • Archduke of Jeuno II
  • Archduke of Jeuno III
You must first purchase DISSIDIA FINAL FANTASY NT and the Kam’lanaut Starter Pack before you can use this content.

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Divine Blade, Kam’lanaut’s 4th Weapon

Price: $0.99 / €0,99 / £0.79 This allows Kam’lanaut to equip Divine Blade.

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Below you can find more about the free update on October 18, 2018.

Free Update

New Story Cutscenes Added

The following scenes have been added:

  • Lord of the Stellar Fulcrum (Event)
  • Surveying the Field (Battle)
  • Have Courage (Event)


New Stage Added

Insomnia from FINAL FANTASY XV has been added.

Centered around a majestic high-rise known as the Citadel, this modern city is the capital of Lucis, a prosperous kingdom protected by a magical wall.




Common EX Skill Adjustments

The potency of the following common EX skills have been changed.

alt text

Summoning Attacks and Buff/Debuff Effect Changes

Attacks from summons will ignore the following defense buff and debuff effects:

  • Additional effects from bravery attacks (ex. Zidane’s Steal, Exdeath’s Curse in hexer mode, Y’shtola’s Virus)
  • Additional effects from HP attacks (ex. Ramza’s Enervate, Vaan’s Azure Torment, Shantotto’s Divine Malison)
  • Effects from activating unique EX skills (ex. Kefka’s Heartless Angel; Ace’s Force and Super Force)
  • Effects from common EX skills (Mighty Guard and Rend Shield)
  • As Perfect Defense shields you against attacks (rather than increasing or decreasing defense), you can still use it to guard against summon attacks.
New Battle BGM Added

The following songs were added as treasure. You can purchase them with gil at the shop.

  • Matoya’s Cave (Arrangement) from FINAL FANTASY
  • Forbidden Land (Arrangement) from FINAL FANTASY III
  • Main Theme of FINAL FANTASY IV (Arrangement) from FINAL FANTASY IV
  • Jenova Complete (Arrangement) from FINAL FANTASY VII
  • Battle 2 (Arrangement) from FINAL FANTASY IX
  • Goddess Divine (Arrangement) from FINAL FANTASY XI
  • Etro's Champion (Arrangement) from FINAL FANTASY XIII-2
  • Triumph (Arrangement) from FINAL FANTASY XIV
  • The original versions have also been added.
System Changes

Added enemies to gauntlet mode Kam’lanaut will appear as an enemy in some trials.

Added spectator features to custom matches You can now enjoy the following features as a spectator:

  • Default View: View the match from the POV of any player you select. Use the up, down, and left directional buttons as well as △, ○, and × to switch players.
  • Bird’s-eye View: View the match from high above the player you select. Use the up, down, and left directional buttons as well as △, ○, and × to switch players.
  • Use the □ button when the core appears to focus on the summoning core.
  • Use L1 to zoom out, R1 to zoom in, and the right stick to rotate the camera.
  • Switch between default and bird’s-eye view using L2 and R2.




Resolved Issues

The following issues have been addressed.

Overall Issues

An issue wherein some attacks that would normally not combo would do so when an ally hits with an HP attack at a certain time.

Common EX Skill Issues

Share HP: An issue wherein, if an ally used the skill, the recovered amount would not display on the screen.

Character Issues

Cloud: An issue wherein, if Omnislash hit during Limit Break, he would lose his invincibility.

Lightning: An issue wherein, if she used Army of One, her second hit would not land.

Other minor issues have also been fixed.

We hope you continue to enjoy DISSIDIA FINAL FANTASY NT.
 
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Am Samstag steigt der "große" Dissidia Stream zum 3. Geburtstag:
12:00 Opening ceremony of the 1 day tournament (preliminares)

13:30~14:30 Section of Creators

15:00~17:00 1 Day tournament (preliminares)

17:00~19:30 1 Day tournament finals

19:30~21:30 Anniversary Tournament special live streaming.
JST
[ame]https://www.youtube.com/watch?v=bH7-DPbS2sc[/ame]

Mal gespannt ob was bei rum kommt, oder wie bei FFXV nun der Downfall mit dem Stream kommt :ugly:

Aber eine Sache wurde wohl schon geleaked:
https://twitter.com/psneolog777/status/1060510197586640896?

Heisst: Es wird wohl eine F2P Version kommen mit begrenzten Chars und Features, aber die Chars werden immer mal durchswitchen und man kann auch gegen die Vollversion spielen
 

Kazuma

Moderator
Team-Mitglied
Wäre schön, wenn die F2P Version auch relativ zeitnah im Westen erscheint. Vielleicht lockt das nochmal den ein oder anderen. Bei uns im Saturn wird es für 14,99€ rausgehauen. Wenn ichs nicht schon hätte, würde ich es mir glatt nochmal holen. :D
 
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DISSIDIA FINAL FANTASY NT November 22nd Patch Notes
Thank you for playing DISSIDIA FINAL FANTASY NT! Here you can find more information about the update on November 22, 2018.

■Character Balance Updates

Changes have been made to some of Cloud’s skills.

■Cloud Strife

The main changes to his moves are listed below. (*) In addition to the following, there are other small adjustments and new or altered motions and effects.



■Character Adjustments

Both shared and individual changes have been made to characters.



■Warrior of Light



■Firion



■Kefka



■Rinoa



■Stage Adjustments

Removed the following battle starting pattern from Insomnia.



■Mission Mode Added

Added a new mode where you can receive rewards for completing certain battle conditions. Tutorials, the event lobby, and boss battles are excluded from missions. You can view the mission lists by going to “Customize,” then selecting “Missions.”




■Resolved Issues

The following issues have been addressed.

-An issue wherein the following story progress panels were marked as completed.

  ・The Ties That Bind

  ・Standards

  ・Lord of the Stellar Fulcrum

  ・Surveying the Field

  ・Have Courage

The above panels were returned to their original status.

Cecil: An issue wherein Cecil would become separated from the target when hitting with the move Soul Eater while airborne.

Other minor issues have also been fixed.

We hope you continue to enjoy DISSIDIA FINAL FANTASY NT.
 
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