Army of Two: The Devil's Cartel

#1
Hersteller: EA
Entwickler: EA
Genre: Third-Person-Shooter
Anzahl der Spieler: 1-2
Technische Daten (Auflösung / Framerate / Engine): ? / 30 fps / Frostbite 2
Distributions Format: Blu-ray Disk
Kompatible Peripherie: DualShock 3
Preis (UVP): 59,99 €
Release: 28.03.2013




[ame]http://www.youtube.com/watch?v=-Y_xHxERCpI[/ame]

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=d8VIquCD85Y[/ame]
 
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PSN-Name: juice_2k7
Spielt gerade: warten auf Anarchy Reigns
#2
Rios und Salem werden mir zwar fehlen, aber ich freu mich trotzdem drauf. Hab lange auf die Ankündigung gewartet.

btw. Visceral Montreal war früher EA Montreal, also ist es eigentlich derselbe Dev. wie vorher.
 
Zuletzt editiert:

.ram

Editor in Chief
Team-Mitglied
PSN-Name: dethforce
#4
warum? keiner braucht so ein spiel - nach teil 2 sollte die sache tot und begraben bleiben. mein gott, EA hat so viele franchise, die nur versauern und sowas müssen die wieder aufwärmen.... ARGH...
 
PSN-Name: Drouxor
Spielt gerade: mit den Zeigern seiner DigitalUhr
#5
ich finds gut!
mal nen shooter mit nem ordentlichem thema, und keine 5mann armee rettet die welt vor den bösen terroristen *gääähn* ... söldner im drogen krieg ? hell yeah, her damit!
aber den humor der beiden dürfen sie gerne mit rübernehmen, war zwar etwas platt ... aber von so zwei steroid opfern erwarte ich auch keine hermann hesse zitate ;)
 
systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems
PSN-Name: AngelVsMadman
Spielt gerade: Ace Combat
#6
aber von so zwei steroid opfern erwarte ich auch keine hermann hesse zitate ;)
:lol:

Der war wirklich gut.

Also wenns wie Teil1 mit WESENTLICHEN Verbesserungen wird, gerne. Teil 1 hatte ja auch noch das Problem, dass es ein ziemlich frühes "Next-Gen" Projekt war. Da konnte man gerne über div. Punkte hinwegsehen.
Alleine schon beim Fallschirmspringen im Koop die Gegner wegballern war eine geile Idee. K.A. warum sie den 2er auf ein 0815-TPS kastriert haben.

Gespannt bin ich schon auf die Frostbite. Die verträgt sich eigentlich nicht so mit Splitscreen (der ja versprochen wurde, oder?).

Klar hat EA bessere Franchises, aber eine Wing Commander, Ultima oder Crusader-Fortsetzung (ohne f2p-Mist oder Machen-wir-häufchen-auf-die-fans-Einlagen) wird es leider nicht geben.
Da erwarte ich mir von Army of Two ehrlich gesagt mehr als von Dead-koopgegenangst-space 3.
 
PSN-Name: Speichellecker
Spielt gerade: mit wachsender Begeisterung an sich selbst rum
#11
Solange es wieder wie Teil 1 wird gerne. Wir hatten uns so auf Teil 2 gefreut und wurden voellig enttaeuscht. Voellig unuebersichtlicher Waffen Shop und grottiges Gameplay
 
PSN-Name: juice_2k7
Spielt gerade: warten auf Anarchy Reigns
#12
GameInformer infos:

- Visceral Montreal is aware of the different reactions to the series’ past games
- Executive producer Julian Beak on the character changes: “It’s much more straightforward to start with characters that are in the universe but aren’t the ones you had before”
- New characters, setting, more mature tone
- Most of the team is new to the series
- Salem and Rios are in the game, and they’re a big part of the story
- At the same time, they’re both taking a background role as top executives of the Tactical Worldwide Operations organization
- New duo: Alpha and Bravo
- Game is set in Mexico, a nation besieged by extraordinarily violent drug cartels
- Tens of thousands of people have been murdered by cartels over the past 10 years
- This includes people involved in the drug trade and civilians
- There are decapitated bodies left in streets
- Mutilated corpses hung from public places to serve as warnings
- Won’t learn of Alpha and Bravo’s real names in the game
- Alpha is a veteran of multiple armed conflicts with the U.S. military and special forces
- Wasn’t until Rios offered him the opportunity to use his tactical skills “for good” that he considered becoming a mercenary
- Alpha considers himself to be more of a soldier or operative than a mercenary
- Alpha is a born leader
- He thinks of T.W.O. as a chance to bring military precision and ruthless efficiency to a para-military environment
- Bravo served one tour with the U.S. army
- After this, he decided military life wasn’t suited for him
- Bravo took odd jobs and was a freelancer with various private military companies around the world after returning to the U.S.
- T.W.O. headhunted Bravo after a high-profile urban rescue operation in the Balkans
- He jumped at the chance to work with Elliot Salem
- Compared to Alpha Bravo is more about quick reactions, instincts, and raw talent to keep alive in battle
- Visceral is treating the cartel wars maturely
- Alpha and Bravo won’t fix everything for Mexico
- Won’t he high-fiving during battle or anything like that
- Game begins with T.W.O. taking on a mission to protect La Puerta’s mayor, Juan Angelo Cordova, as he attends a political rally
- He’s only been in office for a short while but has already made enemies by taking on the La Guadana cartel
- This is a fictional organization also known as the Scythe
- The group murdered Cordova’s family in retaliation for his anti-cartel stance
- La Guadana has been built by Esteban Bautista into an international crime syndicate by gun running and drug smuggling
- It’s also a strong paramilitary force
- T.W.O. has grown since the events in The 40th Day in terms of size and reputation
- T.W.O. doesn’t operate in secrecy
- Visceral wants to provide context for the big moments
- Alpha and Bravo face difficult choices that pit following orders against moral instincts
- The two team up with GAFE and Salem and Rios during the story
- Mostly operate without backup
- Cover is important in the game
- Need to press a button to duck into or behind safety, unlike past games
- Other cover zones are marked with an icon
- Press the cover button to move into the new area
- Can cancel the animation by moving in another direction
- Also use the cover button to vault over low objects including air-conditioning ducts
- Use it together with the run button to make Alpha/Bravo move up and over smaller cover items
- New HUD direction
- Aggrometer seems to be gone
- Overkill feature brought in so that players can trigger back-to-back moments
- Overkill reinforces and rewards co-op
- When your partner activates Overkill at the same time, you go into Double Overkill
- Action slows down, audio comes to a crawl, and the screen takes on a sepia tone
- This makes your shots more powerful
- Double Overkill ends after roughly 15 seconds
- Cooperating can lead to more money and Overkill points
- Adjust weapon accuracy and recoil with upgrades
- Two main orders for the AI: follow and advance
- AI is more aware of how combat is unfolding
- AI will be balanced so that it’s tactically useful while not completely taking over
- Players can choose which part they want to play when the characters are split up
- AI interface still being worked on

Kein Aggro Meter, keine Fist Bumps, Salem und Rios nur als Nebendarsteller....

alles was die Serie so besonders für mich gemacht hat ist futsch.
 

crack-king

Administrator
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#13
more mature tone
Das sagt eigentlich schon alles. Man versucht aus einem Spiel etwas total tiefgründiges zu machen...Ich hab ja nichts gegen solche Spiele, aber das erste Army of Two lebte doch von seinen verrückten Ideen und Charakteren. Gerade so verrückte, UNTERHALTSAME Spiele fehlen heutzutage doch und wie man die meisten Versprechen kennt, wird das am Ende doch nur ein 08/15 Spiel mit ach so tiefgründiger Story :/ An dieser Hürde sind schon zu viele andere gescheitert und vor allem EA hat in letzter Zeit den Drang seine ganzen Serien zu Verschlimmbessern.
 
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PSN-Name: AngelVsMadman
Spielt gerade: Ace Combat
#15
Ich verstehe auch nicht ganz warum ein "erwachsenerer Ton" gleich automatisch der Wegfall von Spaß bedeuten muss. Bin auch nicht mehr der Jüngste und sehe mir trotzdem noch gerne Filme wie Tango & Cash an, oder Bud Spencer & Terence Hill.
Ernst geht es oft genug zu, das muss ich nicht in jedem Spiel haben.
 
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