Kena: Bridge of Spirits

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Spielt gerade: verrückt
#1
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Hersteller: Ember Labs
Genre: Action Adventure
Release: FALL 2020

Neues Review: Kena - Bridge of Spirits

Der ganze große Überflieger ist Kena - Bridge of Spirits zwar nicht geworden, aber dennoch ein manierlicher Einstieg der Ember Labs. Crack-king zeigt die Schwächen des Titels auf, verrät euch aber auch, warum man dennoch eine Menge Spaß mit dem atmosphärischen Action-Adventure haben kann. Und übrigens, mittlerweile gibt es das Spiel auch auf Disc zu kaufen.

 
Zuletzt editiert von einem Moderator:
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Spielt gerade: verrückt
#3
Interview mit CEO;
https://blog.playstation.com/2020/0...rom-indie-studio-ember-lab-announced-for-ps5/
Kena: Bridge of the Spirits is a story-driven action adventure set in a charming world rich with exploration and fast-paced combat. Players find and grow a team of tiny spirit companions called the Rot, enhancing their abilities and creating new ways to manipulate the environment. Working with the support of Sony and the next-generation features of the PS5 gave us the opportunity to expand the immersive experience we envisioned and enhance the game’s unique play mechanics.
 

Kenny

La Li Lu Le Lo
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PSN-Name: ThomasM1986
Spielt gerade: Dies und Das
#6
Das Spiel fand ich auch sehr interessant. Die Grafik sieht schon sehr rund aus.

Mal sehen wie lange es Zeitexklusiv bleibt und wann es auf den PC kommt.
 

Arekhon

Well-known member
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Spielt gerade: NiER: Automata
#7
Zuerst dachte ich nur ganz hübsch, aber nachdem ich Trailer und Gameplay nochmal in 4K angesehen habe - heftig, das ist ja als hätte man Trine nicht als Side-Scroller, sondern in 3D! Und dann diese knuffigen Geister-Helfer. Werd ich ganz sicher beobachten und könnte mit den Ausschlag geben, dass ich mir eine PS5 hole bevor R&C und Horizon rauskommen.
 
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Spielt gerade: verrückt
#19
What Does The PS5 Bring To Kena: Bridge Of Spirits?

Paar Ausschnitte:
First up, there’s the matter of load times. Sony has touted the speed of the PS5’s solid-state drive, and how it virtually eliminates long loads. In practice, we watched as Kena was launched from the PlayStation 5 system menu. It took about two seconds. That’s not resuming a suspended game, but launching the game fresh.
The PlayStation 5’s controller is another significant upgrade. “The triggers on the DualSense controller have resistance on them, so we’re utilizing that for the heavy attacks, but also for the bow,” Mike says. “You draw it, and the way it sounds and the resistance feels like a bow tightening up.”

“The triggers are a part of it, but when you get the haptics in the hands, it really brings it all together,” Josh adds. “Obviously, you feel the tension in your trigger finger, but when you’ve got the bow drawn and you add the Rot into it, we can dynamically say, ‘OK, this right palm feels the Rot jumping into it.’ And then when we use the Rot cloud, as the cloud shifts from left to right on the screen, you can feel it transitioning from left to right in your hand, as well.”
 
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