Hellraid

#1
Hersteller: Deep Silver
Entwickler: Techland
Genre: Ego-Action / RPG
Anzahl der Spieler: 1-4
Technische Daten (Auflösung / Framerate / Engine): ? / ? / Chrome Engine 6
Distributions Format: Blu-ray Disk, Digital
Kompatible Peripherie: DualShock 4
Preis (UVP): ?
Release Datum: 2015




Wie Techland bekannt gibt, wird Hellraid doch nicht mehr - wie ursprünglich angekündigt - für die PlayStation 3 und die Xbox 360 erscheinen. Neben dem PC soll das Fantasy-Actionspiel stattdessen auf der PlayStation 4 und der Xbox One veröffentlicht werden.

Das polnische Studio spricht nämlich von einer weitreichenden Überarbeitung des Titels. Hinter Hellraid steckt jetzt die Spielengine Chrome 6, die auch in Dying Light zum Einsatz kommt. 2012 wurde die Entwicklung noch mit der Chrome Engine 5 als Modifikation für Dead Island in Angriff genommen.
Der 2013-Erscheinungstermin konnte schon nicht eingehalten werden. Und jetzt ist laut Techland erst 2015 mit der Veröffentlichung von Hellraid zu rechnen.

Neben grafischen Verbesserungen und zusätzlichen Physik-Effekten dank der neuen Engine plant Techland schließlich noch einige neue Features für das Gameplay von Hellraid. Der Schwerpunkt bleibt demnach zwar auf dem Koop-Modus mit brachialen Kämpfen aus der First-Person-Perspektive. Es soll allerdings drei Spielmodi zur Auswahl geben:

Im Story-Modus können Spieler demnach gemeinsam eine Kampagne absolvieren. Im Missions-Modus hingegen werden separate Szenarien gespielt, um Punkte für Online-Ranglisten zu sammeln. Und im Arena-Modus darf man sich Wellen über Wellen von Gegnern stellen.
Alle drei Modi sollen sich einzeln sowie im Koop mit bis zu vier Teilnehmern spielen lassen.

Techland verweist außerdem auf Änderungen im Charakter-System von Hellraid. Es soll keinerlei vorgefertigte Klassen geben. Spieler könnten ihre Figur frei ihrem Spielstil anpassen. Die Charaktere sollen sich auch äußerlich mit vielen Kleidungsstücken, Rüstungen und Schmuck individuell ausstatten lassen. Ein Schwerpunkte in der überarbeiteten Version soll außerdem auf der Herstellung eigener Waffen liegen.

Erste Szenen aus Hellraid mit der Chrome Engine 6 gibt es in dem Trailer unter dieser Meldung zu sehen. Darin werden auch einige der neuen Features aufgeführt.
Noch vor dem 2015-Release will Techland Hellraid auch als Beta für den PC über Steam Early Access verkaufen. Als Erscheinungszeitraum dafür gibt das Studio den Herbst dieses Jahres an.

Quelle: Gamestar
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=R9SQpq6DUKA[/ame]

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=pfzeQFCzgxM[/ame]
 
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Greek God

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#2

Sieht nicht schlecht aus..
Wenn es noch sowas wie loot gibt count me in! Wird im Auge behalten, obwohl mein Backlog nein sagt :ugly:
 

Greek God

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#5
Q:What is Hellraid?

A: We’re calling Hellraid a first-person co-op slasher. We invented this genre to capture the idea behind our game which blends elements of classic hack & slash titles with a more advanced combat system based on timing and precision, RPG’s, shooters and multiplayer games into one unique experience seen in very immersive, first-person perspective.

Q:Will gamers experience Hellraid only in co-op? What is the main difference between playing solo and in co-op?

A: Hellraid can be experienced both in single-player and in co-operation. While playing solo you explore the world, complete quests, gather loot and develop your character. In co-operation tension rises when you struggle to achieve mission goals while competing with your friends for points granted for each kill, team-plays and automatically generated challenges throughout the game.

Q:What does the gameplay in Hellraid look like?

A: In Hellraid you travel between levels using a web of magic portals. Each level can be played an unlimited number of times to complete the story campaign, side quests and to defeat forces of evil with friends while competing for experience, points, rewards and places on leaderboards. During the game players can use a variety of melee, ranged and magical weapons. Combat is expanded with a set of unique active skills for each character class which gives the team additional tactical capabilities while searching for treasure, completing objectives, avoiding deadly traps, fighting the hordes of enemies and boss battles.

Q:Will gamers be able to develop their characters, or customize the weapons and armor?

A: Each of the four character classes available in Hellraid - Warrior, Mage, Paladin and Rogue - will have their own skill tree that can be developed during the game. Along with that players can customize their weapons using an advanced crafting system or change their combat capabilities and appearance with armor that can be bought in shops, traded between the players or found during the game.

Q:Who or what is Game Master?

A: Game Master is a complex system inspired by pen and paper role-playing games that makes each play through of Hellraid a different, completely new experience. In co-operation mode, Game Master carefully selects competitive challenges for players and awards the best ones at the end of each level. It changes where and how you and your friends complete quests, placement, numbers and types of enemies you encounter as well as deploying treasure chests and loot.

Q:Will Game Master work in single-player as well?

A: Yes, Game Master will alter the experience in single-player the same way it does in co-op but without the competitive challenges which are unique for playing with your friends.

Q:How long is Hellraid and when it will be released?

A: Thanks to Game Master and the varied experiences that it provides, Hellraid will give players hundreds of hours of pure fun. The game will be released in 2013 for PC, Xbox 360 and PlayStation 3.
http://www.allgamesbeta.com/
Pics




RPG Features Hell Yeah :D
quasi Diablo als ein First Person Game, bin echt gespannt!
 
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Forselle

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#9
Hm...soll das Spiel nur für PS3 oder auch PS4 erscheinen?
Denke beide wird dann später wahrscheinlich auch für PS4 dazu kommen sobald dies umcodiert ist.

Aber zum Spiel, also sieht sehr gut aus erinnert ein wenig an Skyrim.
Jetzt kommt nur darauf an was Sony mit der PS4 anstellt ansonsten wird es für die PS3 gekauft.
 
#12
Release erst 2014

Wie Techland per Blog kundtut, hat man beschlossen, den Release von Hellraid ins nächste Jahr zu verlegen. Das Fantasy-Actionspiel der Macher von Dead Island sollte ursprünglich noch im Herbst vom Stapel laufen.

Hätte man auf Teufel komm raus am alten Termin festgehalten, wären Kompromisse hinsichtlich der eigenen Wünsche und der Erwartungen der Fans notwendig gewesen - dazu sei man nicht bereit gewesen.

Durch den Aufschub habe man Zeit, weiter an neuen Solo- und Koop-Modi werkeln, die andernfalls nicht fertig geworden wären. Auch wolle man noch den einen oder anderen Part von Hellraid überdenken basierend auf dem Feedback von Spielern, die den Titel schon mal direkt im Studio antesten konnten. So will Techland u.a. das Magie-System überarbeiten, so dass es sich mächtiger und abwechslungsreicher anfühlt, aufregender und unterhaltsamer ist.
Quelle: 4P
 

Greek God

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#13
So lange nichts mehr zu gehört..
Kein Wunder es kommt nun nämlich für Ps4 ;)
[ame]www.youtube.com/watch?v=RismLtyJOrc[/ame]
Hellraid Goes Next-Gen with Techland’s Chrome Engine 6 and Tons of New Gameplay Features

Techland officially announces that its upcoming dark fantasy game will run on a new engine, while the game itself went through an overhaul and is now heading to next-gen consoles alongside the PC release, with Steam Early Access planned for autumn.

Since its reveal last year, Hellraid has expanded and evolved thanks to the developers’ experience and players’ feedback. While the game will remain faithful to its first-person co-op slasher gameplay, Techland has decided to implement new features and technology, and is now ready to announce them and show it all off in a brand new trailer.

Hellraid will offer three different game modes. In the Story Mode, players will explore the world and try to repel forces of Hell. The highly-replayable Mission Mode will put more focus on arcade-style fun of climbing up leaderboards, creating the longest combos and beating high scores, while the completely new Arena Mode will offer survival gameplay with waves of deadly demonic hordes to fend off. All these modes will be available in both single-player and 2-4 players co-op.

Players will be able to create and customize their characters with armor, clothes, and accessories such as amulets. Thanks to a new class-free skill tree, they will develop a demon slayer perfectly suited to their play style by combining various active and passive abilities divided into intertwined paths of combat, magic and agility.

Techland has also improved the game’s combat system, which now features one- and two-handed melee weapons, shields, magic staves and ranged weapons. With diverse fighting styles, counter-attacks, parrying and dashing abilities, the melee combat in Hellraid becomes even more complex and immersive. Additionally, magic will offer a wide and diverse selection of offensive, defensive and healing spells.

The combat experience is furthermore enhanced by weapon crafting, interactive environments, destructible objects and environmental traps, as well as challenging and adaptive enemy AI.
The game is currently undergoing a transition to the Chrome Engine 6, the latest version of Techland’s proprietary technology, which is also used by the next-gen zombie survival horror, Dying Light. Thanks to this technology, Hellraid will benefit from a new physics-based lighting system, more detailed locations and character models, complex animations, advanced particle effects, and state-of-the-art AI systems.

With new gameplay features and technology, Hellraid moves from past-gen consoles to the next generation with the announcement of PC, Xbox One and PlayStation 4 versions coming in 2015.
Hellraid will also receive a Steam Early Access release in autumn 2014, which will be regularly updated based on players’ feedback until the final version is launched.

For more information visit hellraid.com and like the game at facebook.com/hellraidgame.
 
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#16
Tja und winke winke:

Dear Hellraid fans,

We would like to officially announce that our dark fantasy FPP game Hellraid will not be released this year as previously planned, and the development of the game has been put on hold.

In the recent months we conducted an internal analysis and came to the conclusion that Hellraid, in its current shape and form, is not meeting our own expectations for this project. Therefore, we decided the best course of action would be to send it back to the drawing board and invent our dark fantasy title anew.

In the meantime, we will consolidate our development resources and focus on further expansion of our Dying Light franchise.

We wish to thank all our fans for your support – you’re the best!
Quelle

Oder anders gesagt:
Wir machen mit Dying Light mehr Geld als wir gedacht haben und arbeiten dabei auch noch im Auftrag eines Publishers während unsere erste eigene IP (Hellraid sollte von Techland selbst veröffentlicht werden) hinten und vorne Probleme hat (techn, finanziell) und darum machen wir erstmal Dying Light DLC und schaun wie wir aus dem Namen Hellraid ein vernünftiges Spiel machen können...sorry.
 
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