Riders Republic (Steep-Nachfolger)

#41
Ich habe mir das Spiel mal geholt, weil es grad so günstig war und finde es auch recht unterhaltsam. Was genervt hat, war etwas der lange Einstieg, das hätte man auch kürzer lösen können. Was ich schade finde ist, dass die Beleuchtung noch geiler sein könnte, wenn man selbst mit dem MTB unter Bäumen durchfährt ist die Lichtstimmung leider ganz anders.

Aber was wirklich arm ist, das sind die Sounds beim MTB Fahren. Es fehlen Reifengeräusche, der Wind und vor allem die Bremsen. Da hätte man sich mehr Mühe machen müssen, vor allem wenn man in First Person fährt. Das bricht die Immersion leider massiv. In Third Person wirkt das nicht so schlimm, aber es hätte besser gehen müssen.

Optisch müsste das mehr in den Fotorealismus gehen und ich wäre insgesamt zufriedener.

Das Fahrverhalten ist auch etwas komisch, man fühlt sich nicht immer so, als hätte man die Kontrolle, schwammig und nicht so präzise. Ein gutes MTB frisst sich in den Track, das schwimmt nicht so hin und her. Beim Skifahren bleibt man gerne mal an einem Baum hängen und kommt nicht mehr weg, sehr bitter.

Geil war aber mit The Offspring im Ohr im Massenrennen den Anschluss zu verlieren. Das hat gebockt.

Noch ein Downer, der PS5 Controller wird gar nicht berücksichtigt. Da könnte die Bremse vor allem mit Widerstand arbeiten.
 

Andy

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#42
Mmmhhh...ich muss dir in vielen Punkten recht geben :/
Der Einstieg dauert ewig, aber ich bin jetzt schon bei ca. 260 Sternen und finde mich langsam zurecht.
Hab jetzt auch endlich verstanden wie die Fahrräder richtig funktionieren und auf manuelle Landung umgestellt!

Man merkt leider noch die Steep Engine. Ich muss es mal vergleichen, fand aber Steep etwas schöner. Aber gut, dass musste nicht soviel darstellen.

Aber bis jetzt sehr motivierend! Was mir fehlt ist eine Freunde Besten Liste oder hab ich das übersehen? Das gab es doch bei Steep bei jedem Event.
 

Andy

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#43
So, gestern Invitational beendet. Die 750 Sterne hatte ich schneller als erwartet.
Andererseits sagt die Uhr auch, dass es 25 Stunden Spielzeit sind und ich bin eigentlich noch immer gut unterhalten!
Bin jetzt drauf gekommen, dass die Trick Arenen eigentlich sehr unterhalsam sind. Obwohl das Balancing echt im Eimer ist.
Durfte gestern erst gegen zwei 2000 Sterne Typen antreten und wir hatten auch ein paar neue in der Gruppe.

Generell fehlt noch sehr viel Feinschliff um es als Service zu nutzen! Service Spiel würde ich hier keines fall reden, dafür ist der Umfang für Einzelspieler mehr als in Ordnung! Bin gespannt wenn die erste Saison los geht.
 

Andy

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#44
Spielt eigentlich noch wer? Schwester hatte es auch, konnte aber mit der Steuerung nichts anfangen :/

Bin auch auf dem besten Weg Platinum zu erspielen. Macht süchtig und hab mittlerweile 1.500 Sterne XD
 

Andy

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PSN-Name: Andy1985
#46
Doch nicht ganz abgeschrieben?


Hello Riders.

First of all, an apology is in order: we’re sorry for the lack of communication lately. It was always our initial plan to post at least two community updates per month and regularly both acknowledge ongoing issues and what’s being done about them, as well as tease the future and show you that we are reading your feedback day in and day out. We haven’t stopped listening, but somewhere along being so caught up in improving Riders Republic and fixing issues, we stopped reaching out to you and that’s on us.

The reason for our continued silence, believe it or not, is that we’ve been hard at work on preparing for the future of Riders Republic. Let us say this: we are not going anywhere. The Riders Republic support has absolutely not been stopped, in fact we’re excited to keep working on your feedback and prepare Year 2 of Riders Republic. We aren’t going anywhere, and we hope you aren’t either!

So, with our next big update (the second part of Winter Bash) coming on Tuesday, February 8th, we’ve gathered all you need to know in one place! It’s a bit long but we think it’s worth it.

Part 1: The issues
Winter Bash was our first big post-launch update to celebrate the winter season on December 14th. While the team worked hard to create an amazing experience in the Republic, we know that there were some issues that plagued that experience. It’s important to us that we let you know that, not only are we aware of these issues but, that we have also fixed some and have more fixes that will go live in our next update for others. For the future, we’ve put a renewed focus on testing to make sure that when we release new updates, we do so with the best build possible.

Outstanding issues to be resolved with our next update (Winter Bash Part 2, February 8, 2022)

  • The half bowl in the Ridge had stopped working
  • Rumble on controllers would randomly start and never stop
  • Very annoying sound would play when getting up from ragdolling
  • The last reward of a sponsor wouldn’t get unlocked
  • A weird bug when creating a course with a toy equipped
  • Weird glowing yellow items started to take over the world and caused players to crash
  • Some careers don’t unlock for certain players
The X Games “live event”:

With the announcement of the X Games Event coming to Riders Republic, the community received this with amazing hype and grand expectations, and at the event’s launch, we saw your feedback that what you were met with was far from what you had hoped for, and that is on us. We should have better communicated with you all as to what would come with this event to tailor expectations and continue the level of transparency we’ve showcased in previous Community Updates. In the future, we’ll be more careful about when to use the words “live event”, but more importantly, you can expect live events to happen in the future on the scale that YOU expect them to be. More info about those soon.

Part 2: Everything coming in the next update
With Winter Bash Part 2, several significant changes will go live in Riders Republic. Those include:

  • A Bike collisions rework to improve physics and try to fix the “full stop” issue among others. We’re ready to roll them back if, following your feedback, we find that you prefer the old physics. In that case, we’d of course continue to work on improving them.
  • Changes to the fail conditions in Mass Races. We’ve shortened the timer to get back on track.
  • A rework to make Backtrack faster.
  • The standard star rewards for Shackdaddy Bandit Challenges have been increased
  • For newcomers: the onboarding has been reduced
We’ll also have new content, of course, throughout Winter Bash Part 2:

  • There will be a new Mass Race track, as well as a new *type* of Mass Race gameplay for existing tracks. More to come soon on this!
  • A new toy will be released: the freestyle snowmobile. Get ready to do snowmobile tricks!
  • We’ll have a LIVE EVENT with Carnaval, which will feature more rewards to collect and more unique activities
  • New customization items
  • And a few surprises including a special collaboration which we can’t wait to reveal soon
Part 3: Preparing for the future
We’ve read your threads, watched your videos and we know that, among the many things you want to see added or improved in Riders Republic, these are among the top requests. Well, the team has been hard at work on prioritizing and organizing our resources so we can deliver on them as soon as possible. Some things WILL take more time than others for a variety of reasons, but that does not mean we aren’t working on them.

  • Collisions in mass races
    • As we said earlier in this post, we’ll introduce changes for bikes in Winter Bash Part 2, but also changes to skis and snowboard collisions in the update coming after, end of March 2022.
  • A brand-new team based multiplayer mode: Showdown
    • Coming end of March 2022!
  • 10 new legendary gear
    • Coming end of March 2022! We’ll keep releasing new legendary gear every new season moving forward.
  • Half pipe behavior for bikes
    • Coming end of March 2022!
  • New sports
    • We’re, of course, not forgetting about the BMX update, coming later.
    • We’re always thinking of new sports. We’re reading every suggestion!
  • Customization options / Shop experience
    • This one will take some more time. We’re listening to your feedback on having more sport and serious outfits and more avatar options. It will take time for us to produce them and add them to the mix, but we are already working on making more of them.
    • In the meantime, we’re committing to adding more items with every update, but we’re also looking at how to revamp the shop. Some early thoughts include going from a Daily to a richer Weekly proposition, for example.
  • Leaderboards
    • They’re coming! We promise they’re coming. The team is currently working on developing the leaderboards for Riders Republic and need time to properly develop and implement them. Right now, we’re looking at later this Spring for a release.
  • Clans
    • We’re aiming to have clans in Riders Republic between end of March 2022 and this summer. We’re excited to reveal more about this in the future!
  • Wheelies, Stoppies, & Manuals
    • Guess what? They’re coming, and they’re coming soon! Debuting at the end of March 2022. We’re very excited to build this feature alongside you and will start showing you gameplay very very soon.
  • Session Markers
    • They’re also coming end of March 2022! Session markers will allow you to place a persistent teleport point wherever you want in the map, to spawn from there, and change this position whenever you want. You'll be able to invite your group members to join you there and create better starting position for your future creations.
  • And of course: new mass races, new types of mass races, new sponsors, and more…
Believe it or not, this is just the start. We’ve barely talked about what’s coming this Summer, let alone next year. We love the community that’s forming around Riders Republic and want to create a game you can not only enjoy but be proud of. We’re not only committed to supporting Riders Republic, but also to improving the frequency at which we talk to you, the players, for example via monthly AMAs from the dev team, bi-monthly community updates, and more.

Thank you again for reading our (very long) community update. We can’t wait to read your reactions and see you in the Republic!
 
#48
Was genervt hat, war etwas der lange Einstieg, das hätte man auch kürzer lösen können.
Für eine kurze Runde während des Free Weekend ist es mir auch zu lang und man muss Dinge erlernen, auf die man keine Lust hat.
Hinzu kommen falsche Angaben (X-Dreieck soll der Backflip sein, ist es aber der Frontflip (oder andersherum).
Da weiß man dann nicht, ob sich solch ein Fehler bei anderen Anzeigen nicht auch eingeschlichen haben.

Ist, was ich gesehen und gespielt habe, ganz "nett".
 

Andy

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#49
Für eine kurze Runde während des Free Weekend ist es mir auch zu lang und man muss Dinge erlernen, auf die man keine Lust hat.
Hinzu kommen falsche Angaben (X-Dreieck soll der Backflip sein, ist es aber der Frontflip (oder andersherum).
Da weiß man dann nicht, ob sich solch ein Fehler bei anderen Anzeigen nicht auch eingeschlichen haben.

Ist, was ich gesehen und gespielt habe, ganz "nett".
Das ist ein Fehler? Ich dacht die ganze Zeit, dass ich es falsch mache XD Aber irgendwie ist eh immer ein Trick rausgekommen^^

Den Einstieg kürzer? So wie bei Steep? Dort wurde es als negativer Punkt angeführt, dass man extra beim Addon eine Einführung gemacht hat.
 

.ram

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#50
Neues Review: Riders Republic

Unser Andy ist ein großer Fan des ganzen Open World Extremsports - Egal ob diverse Steep-Spiele / Add-Ons oder nun Riders Republic. Das Genre und die Prämisse haben es ihm angetan. Nachdem er sich bereits ausführlich mit der Beta-Version beschäftigt hat, wartet nun sein finales Urteil auf die Version, welche mittlerweile in den Händlerregalen steht.
 

Andy

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#51
So, ich brauch nur mehr die 10 vs Spiele Trophäe^^
Spielt es eigentlich noch wer? Ich find die neuen Massenstart Rennen echt genial. Bringen echt Abwechslung rein. Hoffe das man diesen Weg so weitergeht. Weg vom Realismus und mehr Spass!
 

.ram

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PSN-Name: dethforce
#52
Neues Review: Riders Republic - Year 1 Season Pass

Vor einigen Jahren begann Ubisoft jede Spielmarke nur noch als Service-Spiel zu konzipieren. Manche mit Erfolg, andere hingegen entpuppten sich als als Flops. Riders Republic ist bekanntlich der Nachfolger zum Open World Sportspiel Steep. Deshalb gab es gleich zu Beginn einen Season Pass, der verschiedene Inhalte versprach. Nebenbei sollten auch kostenlose Sachen integriert werden. Inwieweit der Year 1 Pass seine Versprechen einlösen konnte, ergründet Andy in seinem Review.
 
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