Hier mal was zum Thema Multi-Entwickler
Bei der Demonstration eines Multiplattformtitels auf der Electronic Entertainment Expo in Los Angeles hat sich nun eine Entwicklerin verplappert. "Glücklicherweise" , für ihren Job, war die Dame im Raum mit drei dezenten Journalisten, zwei davon waren für Xbox-exklusive Magazine tätig.
Erst fragte die Entwicklern ob es in Ordnung sei wenn sie die Wii-Version vorführe, ein Problem hatte damit keiner. Während sie dann die Stelle im Spiel gesucht hat, die sie vorführen wollte, begann sie über die Arbeiten an den unterschiedlichen Konsolen zu sprechen. Betont wurde die Liebe zu Nintendo's Wii und Microsoft's Xbox 360, ganz anders fiel das Urteil für die PlayStation 3 von Sony aus. Wörtlich kam von ihr:
""Of course this will be on the 360, too. We love the 360. Hoo, we love it. (...) We love the Wii, too, it's a lot of fun. Playstation, pfffffffft. Gah.", dann fing einer der Journalisten an zu lachen und sie fuhr fort, dass es schwierig sei überhaupt irgendwas auf dieser Kiste zum Laufen zu bringen.
Quelle
Und hier mal im Englischen Ori
Heard At E3: We Hate Working On The PS3
It's hard to believe, but every so often the developers at E3 forget that they're talking to a room full of journalists and they say something that they probably shouldn't.
A developer was demonstrating her team's multiplatform game for myself and two other journalists, both of whom happened to have been from Xbox-specific outlets. She jokingly asked if it was ok that we were going to see the Wii version, and the two guys chucklingly assured her that yeah, that was fine.
Picking up the controls, she began sorting through the debug menu to get to the bit of the game that she actually wanted to show us, making idle chitchat as she did so.
"Of course this will be on the 360, too. We love the 360. Hoo, we love it." Pause as she waited for the demo to load. "We love the Wii, too, it's a lot of fun. Playstation, pfffffffft. Gah." One of the Xbox guys laughs at that and she goes on to say how hard it is to "get anything to run on that box."
At that point, the demo was ready to go, and she began to put the game through its paces for us. Another moment of unguarded E3 honesty.
Quelle
ps.: Sry, aber wir wissen es ja besser^^