Zitat (auf Englisch um Übersetzungsfehler auszuschließen):
Support for compatible Dolby Atmos-enabled audio devices
3D Audio powered by Tempest 3D AudioTech can now be enjoyed by those who own compatible Dolby Atmos-enabled HDMI devices such as soundbars, TVs or home theater systems. Tempest 3D AudioTech specifically renders to the Dolby Atmos audio devices in use – including overhead channels – allowing for even greater levels of immersion in the audioscapes of PS5 games. ***
- To turn on Dolby Atmos, go to [Settings] > [Sound] > [Audio Output] > [Audio Format (Priority)], and then select [Dolby Atmos].
***Media app providers can update their apps on PS5 to support Dolby Atmos audio, giving users another way to experience immersive audio in movies, TV shows, and more in the future (these app updates are not currently supported in the PS5 beta.)
Gemeint ist: Der 3D-Raumklang, den man bis dato nur auf PS5-Headsets oder via Soundbar hatte, kann man nun auch mittels Dolby Atmos nutzen. Weil Atmos hat mehr räumliche Quellen als "nur" Dolby oder DTS sprich 5.1 oder 7.1.
Mit Dolby Atmos kann man nun auch Sound von Oben nutzen und darum räumlicher.
Korrigiert mich, wenn ich mich irre, aber das ist der Grund warum man nun davon spricht Tempest 3D auch via Heimkinosystem nutzen zu können.