Ace Combat 7: Skies Unknown

PRO_TOO

avg. parcel delivery man
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PSN-Name: PRO_TOO
Spielt gerade: ACC, AMS2, AC, RRE
Nice!! 👍
Ist es das volle Spiel in VR?! Oder sowas Eigenes abgespecktes wie in GTS?
Im video werden noch die VR Flug Show und der VR Hangar erwähnt. Aber die halte ich für Spielerei.
Wenn es das gesamte Spiel ist, wo liegen die technischen Unterschiede im Detail?
 
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PSN-Name: AngelVsMadman
Nein es sind spezielle Missionen. Anfangs war das vlt so nicht geplant, aber das Spiel normal und VR-kompatibel zu machen, hätte vermutlich den Tod einiger (grafischer) Features bedeutet.
Die gezeigten Missionen wirkten aber schon wie richtige Missionen und nicht wie der eher lachhafte Modus aus GT Sport.
 

Kyrill

Held vom Erdbeerfeld
Call-Sign Kyrill 1.... permission to taxi down to Runway 3..

Tower: "Kyrill 1 you are clear for taxi down to Lima Runway 3, over. Contact Tower above 3000 - FRQ 324.7"

Copy that, Tower. Ready for Take-Off.


LETS GO BABY!!!

Deluxe Edition is ready for FOX 2
 
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PSN-Name: AngelVsMadman
Schaut gut aus:
Metacritic 80/100
Gamespot 8/10
Gameinformer 8/10
IGN 7/10

Kotaku:
Ace Combat 7: Skies Unknown is a joy. It’s a triumphant return for a series that’s spent a couple of years flying in the wrong direction. Minutes into my first mission, after watching the first of many melodramatic cutscenes, I settled back into my chair and smiled, because this is the stuff right here.
Noch etwas VR Gameplay:
 

PRO_TOO

avg. parcel delivery man
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PSN-Name: PRO_TOO
Spielt gerade: ACC, AMS2, AC, RRE
Naaaaaiiiiisssssa....!!!!

Ace Combat 7 review - a stellar return for the skybound series
Ace in the hole.
Assuming the role of virtual pilot while engaging legions of foes in the art of aerial combat is a concept synonymous with the origins of video games. Many popular titles of the 70s, 80s and 90s centre on this simple concept. Sometimes it was a space craft, other times a fighter jet but the concept is simple to grasp and always promises loads of fun. These games started as simple two-dimensional shooters but, as technology evolved, developers started to push new boundaries. Three-dimensional flight simulation games started to become extremely popular especially on the PC platform. From After Burner to more serious simulations such as Falcon 3.0, we certainly weren't starved for choice.
...
EUROGAMER RECOMMENDED
The lesser spotted aerial combat genre makes a glorious return in this heart-pumpingly exciting game.
https://www.eurogamer.net/articles/...view-a-stellar-return-for-the-skybound-series
 
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PSN-Name: AngelVsMadman
4players vergibt auch 82/100
„Explosiv, rasant, knackig, schick: Ace Combat 7 meldet sich mit Wucht und viel Flugspaß zurück. Auf der PS4 kommt ein starker VR-Modus hinzu. ”
und VR
„Die eigens für PSVR entworfene Kampagne glänzt mit coolen Missionen, ist aber kürzer als das Hauptspiel. Alle 20 Einsätze in VR wären besser gewesen. ”
 

Kyrill

Held vom Erdbeerfeld
Erste Eindrücke von mir:

Direkt gestern zum Midnight launch (nach dem Unlock) direkt mal gestartet.

Was soll ich sagen? Das Intro ist genial. Eine absolute Wucht. Die liebe zum Details ist überall erkennbar.

Mission 1 ist typisch AC. Ein Mix aus AC5 und 04. Das erste Hangar Theme ist, soweit ich das raushören konnte, ein Remix des Klassikers "Blockade". Hoffe das wird noch öfters verwendet und während der Story einmal komplett Remastered:

Anschließend sprang ich kurz für 2 Runden in den Online TDM Mode. Es fühlt sich gut an aber is natürlich hart da einige wohl seit Launch nur den MP suchten. Sehr gutes Equip seitens meiner Gegner. Was ich mir lobe: man kann ein Limit setzen sodass man mehr oder weniger mit Anfänger-Fighter fliegt und damit wieder chancengleichheit herstellt. Prompt wurde ich mit dem Rang Rookie 5. :) War so ziemlich die gesamte Zeit im Missile-Lock! :D Die Jungs merkten sicher der kann ein, zwei Dinge, haha.

Bin dann aber aus Angst vor Spoilern wieder raus aus dem Online MP.

Bisher sehr zufrieden und gespannt auf mehr!
 
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PSN-Name: Boom_und_weg_
Spielt gerade: Aliens Fireteam
Naja, ich habs gestern 1 Stunde gespielt. Grafik und auch VR sehr schick, aber doch von den Missionen sehr langweilig, mir fehlt die Action. Habs gleich wieder bei Amazon reingestellt.
 

crysmopompas

I am a bot ¯\_(ツ)_/¯
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Spielt gerade: GT7 | 60fps FTW
The base Xbox One version is...not good. You’ll see later today.
The game is great on X. Loses a lot on base Xbox One, though, to the point where I’d caution against that specific version.
https://www.resetera.com/threads/ace-combat-7-skies-unknown-ot-game-of-drones.93925/post-16990073

Ob man sich für ordentliche 60fps eine neue Konsole kaufen muß werden wir heute noch sehen.


One note and something I’ll point out in the DF video - using sleep mode for a while with this game can introduce extra performance dips. I was able to trigger this on the Pro for sure. I had to redo some of my tests by making sure I restarted that game on all platforms. If you notice the frame-rate dropping weirdly that’s the reason. I’m not sure if it’s a game bug or an OS issue but this isn’t the first time I’ve encountered it.
 
Zuletzt editiert:
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Spielt gerade: verrückt
AC: V
- The Ace Combat V version added as a pre order acts as somewhat of a remaster instead of just a PS2 Classic (17GB size as opposed to 3GB on PS2)
- HUD, wide screen videos etc are worked around instead of just straight emulation (seemingly)

AC: VII
- Game uses Unreal Engine 4
- All new models, textures created from scratch
- New additions like volumetric cloud cover adds not just visual eye candy, but used in game play as well.
- Weather can also impact flight performance
- Object density is increased but pop-in is visible at times.
- Game targets 60 FPS on all consoles

- Resolution: Base XBO is 720p (including HUD). Base PS4: 972p
- XBX - and PS4 both native 1080p
- Volumetric clouds appear slightly lower resolution on XBO than other platforms
- PC version supports 16 : 9 out of the box, no UW support built-in
- FXAA is the only AA option on PC version
- Most of the HUD elements on PC are rendered on 1080p despite raising native to 4K

- Huge disparity in performance on all 3 versions
- Sample mission tested: PS4 Pro and XBX are locked 60 FPS
- Base PS4 Hovers below 60 FPS showing slight juddering.
- XBO avg frame rate is lower than base PS4 by a large margin
- Sample mission 2: Pro holds is 60 FPS most of the time with mild judder
- Sample mission 2: XBX performs slower than Pro
- Base PS4 not tested but assumed should be similar to above results
- Base XBO worst performing version by a good margin.

- Using Sleep Mode can cause additional performance issues which can be fixed by restarting the system before playing.

- Verdict: PS4 Pro -> XBX -> Base PS4 -> Base XBO
 
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